اتحادیه هواداران سایبری سپاهان اتحادیه هواداران سایبری سپاهان عاشقان سپاهان
عاشقان سپاهان
اخبار و مقالات و تحليلها درباره باشگاه سپاهان و ورزش استان اصفهان

 

لیگ قهرمانان آسیا- ۲۰۱۳
گروه C دور چهارم مرحله گروهی
چهارشنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۲- ساعت ۲۲:۱۵
الاهلی عربستان ۴ سپاهان ایران ۱
گل‌ها: مصطفی البساس (۴۴ و ۵۰)، برونو سزار (۶۷)، الخمیس (۹۰)برای الاهلی- رادومیر جالوویچ (۸۲) برای سپاهان
ورزشگاه: ملک الفیصل عبدالله جده
داور: دلوفسکی استربره
کمک‌ها: پائول آدام- الکساندر ناتان
اخطار: میلان سوشاک، حسن جعفری،محمد غلامیسپاهان- پالومینیو، برونو سزار (الاهلی)
 
الاهلی عربستان:عبدالله المولف، جیرو پالومینو (۴۶- محسن عیسی)، ولید بکشان، موتاز موسی، تیسر الجاسم، برونو سزار، عماد الحسنی، عقیل السحابی، منصور الحربی، اسامه حوشاوی، کمیل الموسی
سرمربی: الکساندر ایلیچ
 
سپاهان ایران:شهاب گردان، فرشید طالبی (۴۶- حسن جعفری)، میلان سوشاک، علی احمدی، احسان حاج‌صفی (۴۶- محسن ایران‌نژاداروین بولکو، امید ابراهیمی، حسین پاپی، محمدرضا خلعتبری (۶۷- جواهیر سوکای)، جالوویچ، محمد غلامی
سرمربی: زلاتکو کرانچار


شرح بازی
شکست خانگی و سنگین ۴-۲ زردپوشان برابر الاهلی سبب شد تا معادلات گروه c لیگ قهرمانان آسیا برای طلایی‌پوشان تا حدودی مبهم شود. اما این بار شاگردان کرانچار عزم خود را جزم کردند تا در شهر جده بتوانند باخت دور رفت را به نوعی تلافی کنند و به جدول برگردند. با توجه به این‌که در دیگر بازی این گروه الغرافه قطر با نتیجه ۳-۱ توانسته النصر امارات را پشت سر بگذارد و ۹ امتیازی شود کار سپاهان در جده بسیار سخت شده است. به همین دلیل کرانچار با سیستم متفاوت ۱-۳-۲-۴ و به بازی گرفتن جالوویچ و محمد غلامی از ابتدا به مصاف الاهلی رفته است.
نیمه اول
طلایی‌پوشان با سوت داور استرالیایی سعی داشتند توپ و میدان را در تملک خود درآوردند تا جایی که سفیدوسبزپوشان شهر جده در زمین خودشان مجبور شدند حملات اولیه زردها را دفع کنند. شاگردان کرانچار اگر بخت یارشان بود روی سانتر خلعتبری در یازدهمین دقیقه می‌توانستند با شوت ابراهیمی قفل دروازه الموایوف را باز کنند که این‌گونه نشد. اما یاران الاهلی بعد از فروکش کردن حملات سپاهان کم‌کم خود را به دروازه گردان نزدیک‌تر کردند و تا حدودی خطرساز شدند. نایب‌قهرمان سال قبل آسیا با فرارهایی از تله آفسایدگیری خط دفاعی سپاهان حملات خطرناکی را برای گشودن دروازه گردان تدارک دید که یکی از این موقعیت‌ها با پاس عمقی برونو سزار و خروج ناقص گردان توسط مصطفی البساس سبب شد تا گل اول مسابقه در دقایق پایانی نیمه اول بسود الاهلی رقم بخورد.
نیمه دوم
با شروع وقت دوم سرمربی سپاهان با دو تعویض و فرا خواندن ایران‌نژاد و حسن جعفری در این اندیشه بود تا با تقویت کناره‌های زمین بتواند تک‌گل خورده را جبران کند. اما هنوز بیشتر از ۵ دقیقه از این نیمه نگذشته بود که در عین غافلگیری سپاهانی‌ها زننده گل اول این مسابقه با شوتی سرکش از فاصله بیست متری توانست گل دوم میزبان را به ثمر برساند. الاهلی با زدن دو گل و با روحیه مضاعف سوار بازی شد و حملات خود را دوباره از سر گرفت تا این‌که با نفوذهای همه‌جانبه توانست با تکل ایران‌نژاد صاحب یک ضربه پنالتی شود. ضربه پنالتی را برونو سزار با ضربه‌ای محکم وارد دروازه شهاب گردان کرد.
سپاهان با یک تعویض دیگر و ورود سوکای به میدان سعی کرد از سنگین‌تر شدن این نتیجه جلوگیری کند. زردپوش‌ها حتی با گل زیبای جالوویچ در دقیقه ۸۲ اختلاف را کمتر کردند اما آخرین ضربه عربستانی‌ها در وقت تلف‌شده حساب کار را ۴-۱ کرد تا سپاهان برای سومین بار متوالی در مصاف با تیم الاهلی باخت ۴تایی را تجربه کند. دو بازی این دو تیم در همین فصل و بازی یک‌چهارم نهایی دوره قبل لیگ قهرمانان، همگی با برد ۴گله الاهلی مقابل سپاهان به پایان رسیده‌اند.
 
دقایق کلیدی:
دقیقه ۱۱: ارسال سانتر خلعتبری از سمت چپ با شوت امید ابراهیمی به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون هدایت شد.
دقیقه ۳۳: فرار عماد الحسنی از تله آفسایدگیری خط دفاعی سپاهان سبب شد تا شوت وی به‌طور میلیمتری از کنار تیر عمودی به خارج از چارچوب برود.
دقیقه ۴۲: ضربه سر محمد غلامی در درون محوطه جریمه الاهلی در دستان الموایوف قرار گرفت.
 
شرح گل‌ها:
۱-۰ الاهلی؛ دقیقه ۴۴:پاس عمقی برونو سزار با بیرون پای چپ سبب شد تا گردان با خروجی نصف‌ونیمه توپ را ناقص دفع کند که توپ پس از برخورد به تیر عمودی دروازه در ریباند توسط مصطفی البساس تبدیل به گل اول الاهلی شد.
۲-۰ الاهلی؛ دقیقه ۵۰: مصطفی البساس از فاصله حدود ۲۰ متری با شوتی سرکش دروازه گردان را فروریخت.
۳-۰الاهلی؛ دقیقه ۶۷: تکل ایران‌نژاد در محوطه جریمه یک ضربه پنالتی را نصیب الاهلی کرد تا برونو سزار با شوتی محکم دروازه گردان را باز کند.
۱-۳ سپاهان؛ دقیقه ۸۲:سانتر بولکو از سمت راست بر روی نقطه پنالتی با ضربه سر محکم جالوویچ به زیر تاق دروازه الموایوف چسبید.
۴-۱ الاهلی؛ دقیقه ۹۰: فرار الخمیس بازیکن تازه‌وارد سفید و سبزپوشان از روی دایره میانی زمین در حالت تک به تک با گردان سبب شد تا چهارمین گل به نفع الاهلی رقم بخورد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, توسط سيدعليرضاسجاد